22446688

روش های علاقمند کردن کودکان به برنامه ریزی

1400/11/13 11:49
نویسنده : بهار بیگی
27 بازدید
اشتراک گذاری

برای آموزش به کودکان نیاز به توجه ویژه هست. برای نهادینه شدن صفت مثبت برنامه ریزی و نظم باید از کودکی اقدام کرد و دست به عمل زد. حال این اتفاق چگونه رخ می دهد؟ آیا بازی یا ابزاری برای کمک به این مقوله یافت می شود؟ آیا با صحبت و برشمردن ویژگی ها و صفت های مثبت برنامه ریزی در رویداد آینده ای بهتر و مطمعن تر برای جوانان فردا در سوق دادن آنها به سمت یادداشت برداری و برنامه ریزی موثر است؟

ذات پاک و پرهیجان کودکان موجب می شود تا آنها جذب ابزار جدید و رنگارنگ شود گرچه ما به عنوان بزرگسالان نیز عاشق این ابزار خواهیم شد. در این مقاله قصد داریم با معرفی و برشمردن مزایای پلنر و تقویم شما را از کارایی این ابزار برای کودکانی که به تازگی سواد نوشتن و خواندن را فرا گرفته اند آگاه نماییم.

تقویم پلنر چیست؟

تقویم پلنر یا برنامه ریزی که بی شباهت به سررسید نیست در واقع روشی عالی برای منظم کردن زندگی و هدفمند کردن جنبه های مختلف آن است. یک دفتر پلنر جامع و اصولی سبب هدفمند شدن تمامی وجوه مختلف زندگی می شود، از فهرست وظایف و کار ها گرفته تا لیست خرید روزمره و اهداف رژیمی را شامل می شود. برای درک بهتر اینکه دفتر پلنر چیست باید ابتدا به مزایا و اهمیت های این دفتر پرداخته شود. من در اینجا توصیه می کنم که حتی والدین عزیز و گرامی به خود نیز اهمیت دهند. فراموش نکنند برای خوشحالی مداوم و پیشرفت در زندگی باید از ابزارهای مناسب خود استفاده نمایند. ابزار مورد نیاز برای یک نوجوان - جوان و یا بزرگسال در راستای برنامه ریزی بهتر و بیشتر یک سررسید 1401 است که می توانید از تولیدکنندگان معتبر تهیه نمایید.

انواع پلنر

همان طور که گفته شد انسان مدرن امروزی با انواع و اقسام کارهایی روبروست که اگر به موقع انجام ندهد ممکن است او را در زندگی کاری، زندگی شخصی و حتی زندگی اجتماعی اش با مشکل مواجه سازد. پلنر ها به دسته های «پلنر روزانه، پلنر هفتگی، پلنر ماهانه و حتی پلنرهای سالانه و مربوط به آینده» تقسیم می شوند. انتخاب نوع پلنر به سلیقه افراد بستگی دارد اما پلنرهای به ابعاد ۲۰ در ۱۴ یا ۱۰ در ۲۰ رایج ترین نوع آنها از لحاظ اندازه می باشد.

دفتر برنامه ریز دانشجویی

این نمونه از دفاتر همانطور که از اسمشان حدس میزنید مناسب دانشجویان است. این دفاتر برنامه ریزی دروس و امتاحانات را به عهده میگیرند و در اکثر اوقات کمک شایانی به دانشجویان در مقاطع مختلف نمودند. پلنر دانشجویی آکادمیک بهترین پلنر از بین هفت برنامه ریز سال تحصیلی است که در سال 2020 آزمایش شده است زیرا مفیدترین ویژگی ها را برای دانش آموزان دبیرستانی و کالج دارد. شایان ذکر است که این دفاتر از پوششی محکم  و  قیمت  منصفانه ای هم برخوردار هستند. موضوع دیگر این است که این دفاتر از ضخامت و اندازه های قابل توجهی برخوردار هستند. این دفاتر به نوعی تولید می شوند که در کیف های شما فضای زیادی را اشغال نکند و در عین حال از فضای زیادی برای یادداشت کردن مطالب و برنامه های مورد نیاز شما برخوردار باشد. قسمت جلویی این دفاتر دارای فضایی برای یک برنامه کلاسی کامل است و هر صفحه ماهانه فضایی را برای هر روز از هفته در اختیار شما قرار می دهد. به‌ علاوه نکات مطالعه و کادرهایی برای اهداف و پروژه‌های ماهانه هم قرار دارد. صفحات هفتگی نیز ردیف شده اند (که به سازماندهی بصری همه چیز کمک می کند) و به هفت موضوع کلاسی مختلف در روز تقسیم می شوند. همچنین فضایی برای فعالیت‌های بعد از مدرسه (یا مشاغل)، اهداف هفتگی و لیست کارهایی که باید انجام دهید نیز دارد. پشت برنامه‌ ریز چند صفحه ردیاب پروژه را ارائه می ‌دهد تا به شما در طوفان فکری و برنامه ‌ریزی پروژه‌های بلند مدت کمک کند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به 22446688 می باشد